В контекста на Fair Trade / справедлива търговия / са установени няколко различни термина:
„Fair Trade“ този термин обикновено описва честната размяна на стоки. Това включва въпроси като правата на работниците, митата и субсидиите и най -вече справедливото отношение към бизнес партньорите и производителите.
„Fair Trade“ този термин обхваща цялото движение за справедлива търговия, също и организациите и компаниите, които носят друг вид лоялно лого, както и тези, които нямат сертификат, но спазват принципите на честната търговия. Важно е, че те спазват основните критерии за справедлива търговия, като реформирането на конвенционалния световен пазар и овластяването на производителите.
„Fairtrade“: обозначава дейностите на организацията Fairtrade International (FLO, национални организации Fairtrade, маркетингови организации на Fairtrade и мрежи на производители на Fairtrade. Fairtrade е система, която идентифицира и сертифицира продукти и дистрибутори, които отговарят на стандартите на Fairtrade на FLO (Fairtrade International Международни).
Основният акцент на Fairtrade са хората, които живеят в условията на крайна бедност поради системно социално неравенство, често в страни около екватора. Целта е да се подкрепят дребните производители и работници и да се засили тяхната позиция на международния пазар. Само продуктите, които отговарят на изискванията на международните стандарти за Fairtrade, се снабдяват с печата на Fairtrade.
Fairtrade насърчава по-голямо равенство в международната търговия чрез диалог, прозрачност и взаимно уважение.
Потребителите допринасят чрез покупката си към по-справедливи търговски среди и по този начин за преодоляване на бедността, както и на икономическите неравенства.
Целта е да се допринесе за по -отговорно потребление и чрез това да се бори с бедността.
Fairtrade означава етични действия и търговия, устойчивост и прозрачност, изграждайки мост между производителите и потребителите. Хората, които купуват продукти на Fairtrade, допринасят директно чрез покупката си за устойчиво подобряване на дребните фермери и техните семейства. Понастоящем 1,3 милиона дребни фермери и работници в над 70 държави печелят от Fairtrade.
Някои организации отдавна водят кампания за справедлива търговия. Много от тези организации са създадени много преди сертификатите на Fairtrade дори да съществуват.
Fairtrade или „справедливо търгуван“ не е защитен термин. Много производители твърдят, че техните продукти се търгуват справедливо, в такива случаи е важно да се попита на какво се основава това твърдение и да се изисква валидиране.
Fairtrade International, кратко FLO, е чадърната организация на националните организации Fairtrade. Асоциацията е основана през 1997 г. в Бон, Германия, с цел да обедини много различни етикети и стандарти за честна търговия. FLO се състои от два клона:
FLO e.V. разработва условията и принципите, които трябва да бъдат спазени, за да се получи сертификат за справедлива търговия
FLO - CERT (FLO сертифициране) контролира спазването на тези принципи. Важно е да се гарантира, че значението на думата „справедлив“ не е просто маркетингова претенция, а всъщност превежда нейното истинско значение там, където се използва етикетът.
Търсене
Свързани продукти