В началото на всяка диета изникват въпроси за това какво трябва да ядем, какви добавки да приемаме и как да тренираме. Тези три основни фактора влияят най-силно на резултатa от диетата ни. Ако приемаме подходящите храни, подсилваме тялото си със здравословни добавки и правим упражнения, резултатите ще са на лице. 

Хайде да започваме! Време е за влизане във форма!

Кои храни трябва да премахнем от диетата си ?

Премахването на някои храни от менюто ви ще помогне, не само да отслабнете, но и да бъдете по-здрави. Колкото по-добро е здравословното ви състояние, толкова по-лесно ще отслабвате. 

  • Бързи закуски и преработени храни: За съжаление бързите храните, тези с високо съдържание на захар и калории и които допринасят за преяждането, в момента са най-евтините и най-достъпните на пазара. Може би ви се струва крайно, но трябва да премахнете ВСЯКА бърза и преработена храна от менюто си. Доказано е, че по-голямата консумация на плодове и зеленчуци и по-ниската консумация на бързи храни помагат за предотвратяване на затлъстяването. 
  • Добавена захар: Противно на общоприетото схващане, мазнините не са първото нещо, което ще ви направи дебели… всъщност това е захарта. Захарта може да бъде скрита под имена като царевичен сироп, декстроза, фруктоза, концентрат на сок, малтодекстрин, сурова захар и кафява захар. Тези захари често могат да бъдат скрити в неща, които звучат като здравословни храни, включително плодов сок, гранола, дресинги и протеинови блокчета. Елиминирайте и заменете всички тези видове захар с естествени подсладители като стевия и мед, но ги консумирайте в умерени количества.
  • Рафинирани зърна: Може да изглежда, че „пълнозърнестите храни“ като пшеничния хляб са здравословни, но повечето изобщо не помагат на метаболизма ви. Три от основните съединения в зърнените храни са глутен, нишесте и фитинова киселина, всички от които могат да причинят проблеми. Глутенът може да причини възпаление, нишестето бързо се превръща в захар, а фитиновата киселина се свързва с минералите, блокирайки част от усвояването им. Какво да направите вместо това: Заменете ежедневния си прием на зърнени храни с плодове и зеленчуци или консумирайте до едно парче на ден покълнал зърнен хляб или закваска. Ако не искате напълно да се откажете от зърнените храни, вместо това вземете покълнали и ферментирали зърна, които съдържат по-малко антинутриенти и са по-засищащи. Когато става въпрос за използване на брашно, преминете към бадемово или кокосово брашно - това е идеалното брашно за диета за изгаряне на мазнини.
  • Рапица или растителни масла: Маслото от канола или други растителни масла се намират в много преработени храни, които могат да забавят загубата на мазнини. Какво да направите вместо това: Заменете всички растителни масла с полезно кокосово масло и био краве масло, за да постигнете по-бърза загуба на мазнини.

Храни, които ще ви помогнат да отслабнете

Ето някои от най-добрите храни за изгаряне на мазнини, които могат да помогнат за съживяване на метаболизма ви:

  • Качествен протеин: Ако искате да превърнете тялото си в пещ за изгаряне на мазнини, ще трябва да ядете много качествен протеин. Протеините са градивните елементи на мускулите, които поддържат здравословен метаболизъм. Стремете се да получавате между 0,5 и 1 грам протеин на килограм телесно тегло на ден. Какво да ядете: Телешко месо, органично пиле, яйца от свободни кокошки, диво уловена риба като сьомга, агнешко, еленско месо и костен бульон са едни от най-добрите храни с високо съдържание на протеини.
  • Кокос: Кокосовите орехи съдържат средноверижни мастни киселини, вид здравословни мазнини, които тялото ви може лесно да изгори за енергия. Изберете кокосовото масло за готвене, кокосовото мляко в сутрешното ви смути и кокосовото брашно за печене на сладкиши.
  • Покълнали семена: Покълналите семена, като ленено семе, семена от чиа и конопени семена, са заредени със здравословни фибри, които могат да подпомогнат загубата на мазнини. Освен това те са с високо съдържание на протеини и съдържат омега-3 мазнини, които могат да подпомогнат метаболизма ви. Какво да ядете: Използвайте семена от чиа, лен или коноп в сутрешното си смути и при печенето на хляб или десерти.
  • Зеленчуци, богати на хранителни вещества: За да загубите тези нежелани килограми, не само трябва да сте наясно с калориите си, но и да се съсредоточите върху получаването на повече хранителни вещества. Зеленчуците са вашият най-добър източник на витамини и минерали, които регулират метаболитната функция и поддържат органи като щитовидната жлеза. Какво да ядете: Зеленолистните зеленчуци и кръстоцветните са добър вариант. Други любими са зеле, спанак, броколи, карфиол, аспержи и моркови. Приготвени на пара, сотирани и приготвени в кокосово масло са чудесен избор.

Хранителни добавки за изгаряне на мазнини:

  • Качествен протеин на прах — протеинът е от съществено значение за изграждането на чиста мускулатура и поддържането на здравословен метаболизъм. Тъй като понякога може да е трудно да си набавите целия протеин, от който се нуждаете, като ядете месо, протеинът на прах е чудесна добавка. Най-добрите протеинови прахове включват органичен суроватъчен протеин, колагенов протеин, протеин от костен бульон, грахов протеин, конопен протеин и протеин от кафяв ориз. Протеиновите прахове на растителна основа са добри възможности за хора, които искат да избягват животински продукти или които не могат да понасят млечни продукти.
  • Суперхрани на прах — Качествените зелени прахове съдържат горящи мазнини съединения като зелен чай, зелено кафе и родиола, които могат да засилят енергията ви. Те също така съдържат зелени храни като хлорела, сок от пшенична трева и зеле, които могат да помогнат за подобряване на храносмилането и подуването на корема. Опитайте да вземете една лъжица преди или след тренировка.
  • Рибено масло с витамин D — Рибеното масло е богат източник на омега-3 мастни киселини, по-специално EPA и DHA. Тези здравословни мазнини могат да помогнат за намаляване на възпалението и могат да работят за подобряване на телесния състав и противодействие на метаболитните промени, свързани със затлъстяването. Витамин D е витамин и прохормон, който може да помогне за балансиране на хормоните, което подпомага загубата на мазнини. 
  • Пробиотична добавка — Пробиотиците участват в енергийната хомеостаза, регулирането на апетита, хранителния прием и съхранението на липиди. Ежедневният прием на пробиотик може да подпомогне храносмилането и може също да помогне за управлението на кръвната захар, особено когато се комбинира с пребиотици и диета с високо съдържание на фибри.

Упражнения за отслабване:

Ако искате да отслабнете бързо, да задействате метаболизма си и да изгорите бързо мазнините по корема, няма по-добри упражнения от високоинтензивните HIIT тренировки и Табата. Този тип упражнения имат ефект на последващо изгаряне на мазнини в тялото ви, така че продължавате да топите мазнини часове след тренировка.

Най-добре правете тренировка три до четири дни в седмицата за между 20 и 40 минути.

Високоинтензивните тренировки включват упражненията като:

  • Спринт на колело или пътека
  • Бързи лицеви опори
  • Пулсиращи клекове
  • Планк
  • Напади

Био магазин bio-market.bg разполага с голямо разнообразие от храни, хранителни добавки и спортни аксесоари, които да ви помогнат да влезете в най-добрата си форма.